onsdag 10 oktober 2012

Hur allt startade


Dags för ett andra inlägg kanske!
Jag tänkte berätta hur det hela började. Känns rätt passande och kan nog vara lite kul.


I början av året damp det ner en katalog från företaget IBS i brevlådan. Jag (Natalie) bläddrade igenom den lite och tänkte att det ser riktigt bra ut, men kolla summorna. Pfft. Aldrig i livet.
Några timmar senare eller så får jag ett sms av en uppspelt Emmy:
"Natalie! Jag har fått hem en katalog och det finns en utbildning i USA för teater man kan åka på. Den kostar bara 5'000! Lugnt att vi åker!"
Vet inte riktigt hur hon fick det till bara 5'000, eftersom det stod klart och tydligt att priset låg på 108'000. När jag sa det var Emmy inte riktigt lika uppspelt längre...
Senare på kvällen snackade jag med mamma om det. Jag vet inte riktigt hur det kom sig, men jag var ju intresserad. Jag ville ju åka utomlands. Så vi snackade om det och mamma lät så himla positiv till det. "Man kan ju ta ett lån."
Glödlampan tändes. Man kan ju faktiskt ta ett lån. Så jag skrev tillbaka till Emmy och så började vi småprata om det, mest drömmande. Tänk om liksom, skulle inte det vara så otroligt jävla bra?
Vi ville veta mer om det. Så vi kollade på IBS hemsida och även skolans och allt lät toppen. Det här var något för oss. Vi drömde lite till och det ledde till att vi bestämde oss för att åka till Kalmar på ett informationsmöte den 29e februari, för vi ville veta ännu mer. Prata med någon som har koll och faktiskt varit där.
Efter informationsmötet var vi bombsäkra. Vi bara skulle åka dit. Kosta vad det kosta ville. Sånt löser sig alltid i slutändan. Det gick knappt en dag utan att vi snackade om det. Vi tog reda på mer. Om skolan, om bostäder, om staden, allt. Drömde oss bort. Vi satte datumet att senast den 1 Juli ska vi ha skickat in våra ansökningar till IBS.
Och den 1 Juli kom till slut. Vi träffades utanför posthuset med våra kuvert i handen. Båda två väldigt glada, Emmy sjukt uppspelt. Helt plötsligt var allt så himla verkligt. Det var inte längre bara snack som kom från vår sida, utan vi gjorde det faktiskt. Vi bara skulle till USA!

Och ja, det var så det gick till :)
- Natalie

Då är det min tur att skriva hur min väg till Santa Barbra City Collage startade. Det var en helt vanlig dag och så fick jag hem Ibs katalog med massa förslag på studier utomland.
Jag började direkt drömma mig bort och bara tänkte, tänk om. Har alltid velat studera utomland men har aldrig vågat när man går i skolan för att då måste man gå om ett år.
Sedan kom jag till sidan där det stod om Santa barbra city collage och att man kunde gå teater. Något som jag älskar och vill hålla på med i framtiden men det är ingenting man precis går och säger, hej! jag vill bli skådis..
Jag blev helt uppspelt och allt jag hörde var AMAZING i mina öron. Säger till mamma att jag ska åka dit, att jag har bestämt mig sen tar jag upp luren till Natalie (inte smsar, som hon sa) och bara berättar om allt och att jag bara ska åka sedan så tog hon död på min dröm lite med sin negativitet under dem sekunderna.
När vi la på så tänkte jag, äshhh vill åka ändå.. skiter i hur mycket det kostar. Sedan skriver Natalie till mig att hon hade pratat med sin mamma och hon var positiv till det hela och var lika uppspelt som jag var innan, så det var den sekunden vi bestämde oss för att åka.
Alla trodde att det bara var en av våra galna idéer som vi jämt har men aldrig gör, men vi var så bestämda att vi skulle åka. Resten av historian vet ni redan till, och nu har vi kommit till den dagen där det bara är 3 månader kvar minus 2 dagar :D!!!!!!! och kan säga att jag inte ångrat en ändra minut.


- Emmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar