söndag 18 november 2012

Roadtrip!

Tumblr_mcpycmasxl1rr0abmo1_500_large
Igår, lördag, drog Emmy, Lisa, Divie och jag till Kalmar för att träffa vår älskade vän Wipha, som nu mer bor där nere. Var himla trött eftersom jag bara sov tre timmar under natten/morgonen, men lite sjungande i bilen gjorde det. Emmy hade fixat en skiva med gamla 90-tals låtar - snacka om nostalgi.
Vi åkte lite över nio och var där runt elva. Vi skulle mötas vid Ikea, men Wipha var inte där än, så vi kilade över till Burger King.
Emmy köpte en hamburgare och när hon var klar drog Lisa och Emmy för att leta efter en toalett, medan jag och Divie ställde oss vid utgången för att vänta. Då säger en av de som arbetar där: Hade ni tänkt att plocka bort det där eller? 
Så himla dryg och bitchig. Gick fram, kollade mot bordet och ställde mig sen mot väggen igen. Vilket gjorde att alla fem anställda där inne blängde på oss. Låt mig bara tillägga att vi var de enda kunderna där inne, de anställda hade inget att göra. De stod vid disken och snackade och skräpet låg i en korg på bordet.
Anyway, vår dag blev himla bra! Vi drog till en Thai-buffé inne i stan där vi satt i fyra timmar och snackade om allt och inget. Mest om allt. Det var en historia som jag tror att de vid bordet bredvid oss inte uppskattade, om en viss händelse under visfestivalen. Maten var toppen & det var fri påfyllning av läsk, så det blev mycket läsk. Inte det bästa valet kom vi på när vi satt i bilen på väg hem senare.
Ah gosh. Skulle jättegärna berätta om resan hem, men jag får inte. Dödligt kul i alla fall. Roligaste bilresan någonsin, I think.

Quote från dagen:
Divie: Emmy, kan du vägen? Hur vet du vart du ska köra?
Emmy: Jag följer skyltarna?
- Natalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar