söndag 2 december 2012

Skolan

Hej, ligger efter lite med att besvara på dem olika sakerna. Men tänkte skriva lite tankar runt om i skolan och hur jag var i skolan.

När jag gick i 4 till 6:an hade jag kris i mitt liv, jag var en ända röra. Idag är jag så glad att mina kompisar stod ut med mig och aldrig tappade hoppet utan alltid fanns där när jag hela tiden gjorde misstag efter misstag som även kostade dem saker.
Det var aldrig så att jag drack eller rökte eller gjorde kriminella saker utan jag var elak mot lärarna och fick med mig hela klassen. Idag har jag otrolig ångest över detta och när jag slutade 6:an så köpte jag presenter till de lärarna jag var elak mot och skrev förlåt för allt.

När jag började 7:an var mitt självförtroende i botten. Byggde upp en fasad att jag var en dum blondin för att då kunde inte folk bli besvikna på mig utan dem skrattade åt mig istället.
I 7:an låg mina betyg runt G och sen hade jag ig i engelska, fick även gå i sommarskola. På sommarskolan så berättade dem för mig att jag redan kan allt men att jag måste lita på mig själv att jag kan, för jag trodde att jag var en dum blondin som inte fattade något.
Då bestämde jag mig för att jag iallafall skulle testa och se vad jag gick för, mina betyg reste sig något enormt och bara på 1,5 år gick jag från G till Mvg i nästan allt. Fick G i Engelska och matte, men har alltid haft svårt med matte och Engelskan var det hade sämst självförtroende i.
Men jag la aldrig ifrån mig denhär dumma blonda Emmy för det var så folk såg mig och folk skrattade åt mig och jag tyckte det var rätt kul att folk trodde att jag var seriös när jag egentligen satt och skrattade åt dem i mitt huvud.

Så ni som tror att ni inte kan eller att ni inte är smarta nog, det sitter bara i huvudet. Kommer ni över det stadiet och börjar tro på er själva så kommer ni märka att alla kan bara dem vill.

När jag började på gymnasiet så körde jag på denhär dumma blonda Emmy första året men mitt självförtroende växte och jag började våga visa att jag kan. Jag blev den som hjälpte alla andra och var ett stöd för dem i min därhet, som alla kunde ringa till när dem ville och jag fanns alltid där.
Jag insåg att det alltid är bäst att vara sig själv, även om den dumma blonda Emmy alltid kommer vara en del av mig och ett sätt för mig att lätta upp stämningen för älskar att bjuda på mig själv och få folk att skratta, bättre att göra det på min bekostnad än andras.
Liksom jag vill bli skådespelare, jag borde vara skapligt bra om folk tror på att jag är seriös när jag stänger ögonen och säger att den lilla gula ljuset är hjärnan man ser x) Japp, drog det dåliga skämtet en gång och folk trodde mig och garvade åt det i flera år.
På gymnasiet så växte jag som person, från att vara flickan som gick i sommarskola i Engelska till att ha Vg i engelska B, och nästan mvg i alla ämnen.
Nu har jag kommit in på en av Usas bästa skolor.

Det är bättre att lägga ner lite tid inför framtid, det kommer aldrig göra er besvikna. Det ända som kommer göra er besvikna är att ni inte la ner dendär extra timmen på skolan för att sitta framför datan och spela ett spel. Spelet finns kvar, framtiden går inte att tjuta bort.

- Emmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar