torsdag 6 december 2012

Vad jag vill jobba med i framtiden.

Jag har alltid haft stora drömmar, ibland lite för stora men det finns ingen som kan stoppa mig så länge det låter realistiskt i mina ögon.
Har alltid fått höra när jag pratar om framtida yrken, tänk realistiskt nu Emmy...Då svarar jag alltid, eftersom det finns folk som kunnat bli det så är det realistiskt.

Följ dina egna drömmar, vägen dit kan vara lång men resan dit kommer betyda allt.

Som ni säkert vet så vill jag bli skådespelare, skulle helst vilja göra amerikanska filmer för att jag gillar hur dem bygger upp filmer och deras sätt att jobba, allt är så mycket större där. Men svenska filmer skulle inte vara fel heller, dock är det svårt att försörja sig inom skådespelar yrket om man inte slår igenom stort.
När jag kommer tillbaka från Usa kommer jag ta ett jobb, troligtvis här i västervik eller Norge sen ska jag börja söka rollen.
Efter att jag fått en stadig ekonomi ska jag börja öppna upp en organisation. Har alltid haft en dröm om att bygga upp skolor och stugor för fattiga barn/familjer. Tanken är att dem ska få bo i stugorna gratis när barnen går i skolan, dem ska även få tillgång till mat och rent vatten.
Anledningen till varför jag har kommit fram till detta är att jag inte vill ge pengar till något barn som sen får barnarbeta eller skippa skolan för att dem måste ta hand om familjen.
Jag vill börja jobba från grunden, ge familjen ett hem och barnen en framtid. Om barnen har en bra utbildning så kommer dem få jobb i framtiden och komma bort från gatan.
Men det är inte så lätt när dem oftast är flera barn med föräldrar som kanske är sjuka. Därför vill jag att småbarnen ska kunna gå på dagis och dem äldre barnen i skolan så att föräldrarna kan jobba.
Om Föräldrarna inte har något jobb eller får jobb ska dem även kunna få jobba på området, typ som städerska osv.

Att få genomföra detta skulle vara en dröm, helt overkligt. Om det verkligen skulle funka så skulle det vara mer än vad jag begär här i livet.

everyday's another chance to make your dreams come true

För mig handlar det inte om pengar, det handlar om att göra andra människor lyckliga. Visst skulle jag älska att bli rik och vara oberoende av pengar men det är inte min största önskan här i livet. Jag skulle vilja ha hus lite överallt i världen och kunna beställa en resa några gånger om året. Men det skulle inte vara det viktigaste, skulle vara lycklig utan allt de.
Annars om jag fick välja hur jag skulle bo så skulle det vara i vid en strand vid havet där det inte finns några hus i närheten, huset ska vara vitt och stort med stora fönster.
har även tänkt på dethär med barn, jag kommer vilja göra så mycket här i livet men oavsett vilket jobb jag kommer ha skulle jag nog köpa ett hus i västervik där jag låter mina barn växa upp.
Men detta är ju bara tankar, många år kvar.

-Emmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar