onsdag 9 januari 2013

Sist vi reste tillsammans...

Kan lugnt se oss göra det här... bortsett från att vi inte ens kan dansa då...


När vi fyllde 18 bestämde vi att vi skulle åka någonstans & jag hade tjatat om London hur länge som helst, så det blev resemålet Augusti 2011. Kommer ihåg hur nervösa vi var, glada & sjukt överraskade över hur bra det faktiskt gick för oss att ta oss dit.
Hände en hel del på den resan. Först av allt så valde vi hotellet vi valde för att deras handikapps-rum såg bra och roligt ut, så vi tyckte att då var nog resten bra det med (och vi hade väldigt rätt).
Vi kom dit precis efter då upploppen i London varit, så alla poliser gick runt med k-pistar i händerna. Var lite scary.


En av nätterna vaknar vi av att något börjar pipa sjukt högt. Vi hoppar yrvaket upp ur sängen och jag börjar kolla fläkten och kylskåpet, medan Emmy skriker åt mig att ringa till lobbyn. Finns dock ingen chans att kunna göra det eftersom det piper så högt. Istället säger jag till henne att kolla i korridoren där hon ser fler huvuden sticka ut från sina rum, som också piper. Vi fattar då att det är brandalarmet som är igång och ska rusa ner till parkeringen...
Bara det att vi är sjukt trötta och inte riktigt klara i huvudet. Jag sätter mig på sängen och börjar knyta mina converse sakta, vilket gör att Emmy blir helt galen och skriker på mig och jag blir skitsur. Sen, istället för att ta med oss pass och plånböcker tar vi med oss våra mobiler... och Emmy tar med sig en cola i fall hon skulle bli törstig & jag tar på mig två nya halsband. Mitt resonemang var att om alla mina grejer brann upp ville jag i alla fall ha något från London med mig hem. Men som tur var brann det inte! Dock gick larmet en gång till senare på morgonen.
Vi hade en riktigt rolig resa. Gick på Harry Potter turen,  åkte London eye, gick i ett spökhus, shoppade som in i h-vete, fick folk att skratta och hade det bara himla bra.

Och här är då grejen jag egentligen ville skriva om...
När vi skulle hem gick planet inte förrän 22. Vi var framme i Sverige halv ett eller så. Sen gick inte vår buss förrän sju på morgonen... vilket innebar att vi fick spendera natten på Arlanda.


Natten spenderades här sen, på det iskalla och fruktansvärt hårda stengolvet. Bänken var också iskall och gjord av sten. Skönt. Vi lyckades få en timmas sömn och blev såklart riktigt övertrötta. Lekte med ett paraply, snodde en heliumballong, dansade och försökte skrika på snubben som åkte runt på sin jäkla städmaskin. Absolut hans fel att vi inte kunde sova på det obekväma, iskalla stengolvet.

Och nu kommer vi anlända till Arlanda kl 23 imorgon och flyget går vid 6. En himla natt till på Arlanda efter 5 timmar buss... sen har vi bara en hel dags resande framför oss... yay. Längtar SÅ mycket.
-Natalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar