onsdag 31 oktober 2012

Svar från CSN

Shabba tjena hallå (vi säger så)
Det är Emmy här om ni undrade, Natalie är just nu och shoppar i Ullared (avis) medan jag sitter här och "pluggar" kollat på one tree hill hela förmiddagen, men hon som har Engelskan kommer efter lunch och har inte så mycket att göra, så försöker bara få tiden att gå.
Fick veta i morse att jag får alla mina lån som jag sökte :) känns sjukt bra! Nu väntar vi bara på svar från Natalies CSN sedan blir det att dra upp till ambassaden i Stockholm!
Tiden går så sakta men ändå så fort, fattar inte att vi snart är där. Är så nervös, mest för engelskan... om man skulle komma och dem skulle garva åt min engelska eller om man sitter på ett prov och inte fattar  någonting av det man läser, hemskt.
Det jag längtar mest till är värmen, ha egen lägenhet och alla människor man kommer lära känna och teater lektionerna.
En sak jag har tänkt på är om man kommer börja tänka på Engelska och om jag och Natalie i slutet av året kommer prata mer engelska till varandra än svenska? Vissa tappar ju svenskan dö fort och får som en liten brytning så det låter som att dem pratar med en köttbulle i munnen. Hoppas inte det händer mig! nee det ska det inte göra, kommer ju bo med Natalie och prata med familjen hemma i Sverige så ofta så svenskan kommer nog inte bli lidande, är mer orolig att Engelskan inte kommer komma naturligt.
Men ska väll återgå till mitt "pluggande" så ses vi senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar